Kenia blog 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu Kenia blog 5 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu

Kenia blog 5

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

17 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Hoihoi allemaal!

Ondertussen ben ik al een week over de helft! Aan het begin had ik het al erg naar me zin en vond ik het allemaal super leuk en dit word met de dag erger. Vooral met de gedachten dat het nu zo snel gaat en ik eigenlijk nog zoveel meer wil zien en doen! Tuurlijk denk ik nog wel eens aan thuis maar eigenlijk heb ik daar zelfs te weinig tijd voor soms als ik weer aapjes langs de weg zie zitten.

Ik ben nu klaar met mijn stage in het ziekenhuis in Kisumu. Samen met Kelly heb ik de nieuwe pakjes voor de kinderafdeling gegeven en hier waren ze super blij mee! Kelly ging in week 6 naar huis wat betekende dat ik nog 1 week alleen naar stage ging. Dit was helemaal niet erg en heb ik in die week nog 3 keer geholpen bij een operatie, hiervoor zou ik in Nederland nu nog 5 jaar moeten studeren en hier heb ik het al mogen doen! Ik ben aan de ene kant blij dat die stage voorbij is en was wel toe aan een nieuw avontuur, aan de andere kant super jammer. Iedereen begon me te kennen in het ziekenhuis, ik had hele leuke collegas, heb veel gezien en mogen doen en omdat Mirte hier nogal een moeilijke naam is hoorde ik van alle kanten 'MIXJAA HEYY MIXJAA!' Dit zal ik wel missen.

Ook zijn we nog veel uit gegaan, naar Impala park geweest dit is een soort dierentuin en een weekend naar Kweisos geweest. Dit is een boerderij met een manege er naast. Hier zaten we met zijn allen in een groot huis waar we bleven slapen. Ook zijn we nog naar een watervalletje gelopen. De dag ervoor hadden we hier ook een poging toe gedaan maar het weer was in 2 minuten omgeslagen waardoor we door de storm op onze bloten voeten terug moesten lopen omdat je anders je slippers verloor. Toen we terug kwamen bij het huis konden we douche in de regen. Eigenlijk was Kweisos niet mega bijzonder maar wel heeeel gezellig met zijn allen.

We hebben ook nog een vakantieweek gehad waarin we naar de Masai Mara zijn geweest. 3 dagen op safari en langs een soort stam. Dit waren echt de leukste 3 dagen tot nu toe. De vorige safari die ik had gedaan hier was heel leuk maar totaal niet te vergelijken met dit. Je kan zover kijken als je maar wilt zonder een huis of iets te zien. Ik kan hier heel veel over vertellen of foto's van laten zien maar niks gaat vertellen hoe het daar is. We hebben heel veel leeuwen, zebras, giraffen, impalas, chitas en noem het maar op gezien. De laatste dag zijn we naar een soort stam geweest bij een project dit was ook leuk en kregen een warm welkom want iedereen zong voor ons en we kregen een soort kettingen.

Gisteren zijn we met zijn 4e van Kisumu (de stad) verhuisd naar Rangala (het platteland) hier had ik me op het ergste voorbereid qua stroom, warm water en de beesten maar op de 5 kakkerlakken, vliegendewormen een mega grote spin (neee ik overdrijf niet. Het was zo'n spin van een filmpje van facebook) na waardoor we net allemaal op een stoel stonden te lachen en gillen valt het reuze mee! Van kisumu naar Rangala is het ongeveer 2 uur rijden met de acacia en ga je de evenaar over. De mensen hier zijn super aardig! We zitten op een compound met ons verblijf, een school, babyhome en een ziekenhuis. Ik loop stage bij het ziekenhuis en was vandaag mijn eerste dag stage. Ook zal ik veel samen met lynn bij het babyhome zijn. Dit is een weeshuis hier ben ik vandaag ook heel lang geweest. Ik voel me hier al helemaal thuis en vermaak me super goed met alle kinderen hier. Er is hier alleen geen supermarkt en we kunnen maar 1 keer in de 2 weken terug naar kisumu dus gaan we wel leven op mango's van een kraampje voor het huis en pannekoeken maar dat komt wel goed!

Kus Mirte!

  • 18 Mei 2018 - 08:45

    Patrici:

    Wat heb je al veel meegemaakt en heel veel ervaring opgedaan. Dit kan je mooi meenemen op je latere CV.
    Zo mooi dat je deze mensen kan helpen en ze zijn al tevreden met aandacht en een lief gebaar.
    Ben echt jaloers op je.
    Geniet ervan.
    Xx Patricia

  • 18 Mei 2018 - 13:23

    Eline:

    Heeel veel plezier in Rangala, gaat vast heel leuk worden!!
    Geef Ruth (admission room) maar heel veeel kusjes van mij!!

    xx Eline

  • 18 Mei 2018 - 15:30

    Natasja:

    He hallo Mirte!
    Wat superleuk om je blogs te lezen!
    Wat een ervaring zeg.
    Wat een mooie pakjes heb je laten maken.
    Heb foto van Jelle gezien ziet er super uit!
    Geniet nog van je verdere avontuur
    Groetjes Natasja

  • 18 Mei 2018 - 15:47

    Roos:

    Oeeh mirrie, wat klinkt het allemaal leuk en bijzonder! De foto's van de safari zijn echt WOW
    Lekker genieten op t platteland, en tot over 7 weken!
    xxxxx

  • 23 Mei 2018 - 13:55

    Etienne:

    Wat een geweldige verhalen! Ongelooflijk wat je allemaal al hebt beleefd. En je hebt het dus uitstekend naar je zin. Blijf lekker genieten. Succes en veel plezier nog. Groetjes, Etienne

  • 10 Juni 2018 - 12:06

    Gerda:

    Hoi Mirte,

    Jij hebt ook al veel gezien en ervaren. En een bevalling in Rangala :) Het was leuk je te zien in het babyhome. Werk nog met plezier, geniet van je vrije tijd.
    Groetjes,

    Nina en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 29 Jan. 2018
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 5927

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: