Blog 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu Blog 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu

Blog 3

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

19 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hoihoi allemaal,

Vandaag ben ik al voor 3 weken in Kenia. Ondertussen ben ik al helemaal gewend op stage al blijf ik elke dag dingen zien die veel indruk op me maken en ben ik soms meer een attractie dan een stagiaire.
Afgelopen weekend zijn we naar Kakamega forest geweest, dit is een deel van het tropisch regenwoud. Dit was heel leuk! Het was ongeveer 2 uur rijden vanaf ons verblijf. We hebben 4 uur door het tropisch regenwoud gelopen, of nou ja... lopen.. er was natuurlijk niet echt een mooi pad en alles was blubber. Dit maakte het eigenlijk ook wel weer heel leuk. De apen zaten boven je hoofd te slingeren en je zat tot aan je knieën onder de modder. Die avond zijn we ook nog een keer gaan stappen. Dit is hier anders dan in Nederland maar zeker niet minder leuk. Afgelopen week heb ik stage gelopen op de afdeling verloskunde. Mega leuk maar ook heel heftig. Een van de eerste baby die ik geboren heb zien worden was dood gegaan tijdens de bevalling. Deze baby werd vervolgens een half uur op het aanrecht gelegd op een heel vies dekentje en daarna in een kast gestopt omdat de moeder niemand had die hem kon ophalen om naar een betere plek te brengen. Dit is heftig om te zien maar daarna heb ik ook nog 5 gezonde baby’s geboren zien worden die dag en dat maakt het ook weer heel speciaal dat ik daarbij mag zijn.
Gister mocht ik meekijken bij 2 keizersnede dit was ook heel bijzonder omdat ik in Nederland hier nooit zomaar bij zou mogen zijn. Het valt me op dat ze hier wel gewoon veel materialen hebben waarmee goed geopereerd kan worden alleen dat ze soms weten ze het niet op de juiste manier te gebruiken waardoor er toch nog dingen mis gaan.
Als ik er dan bij sta bij zo’n keizersnee en vertel dat ik uit Nederland komt denkt iedereen meteen dat ik een hele arts ben die van alles kan en laten ze je het liefst de hele operatie doen. Mijn huidskleur doet hier dus erg veel. Zo krijg ik vaak de vraag of er überhaupt wel donkere mensen zijn in Nederland en of zij dan ook mogen werken. Ook laten ze mij liever zitten en gaan ze zelf staan, heb ik al 10 huwelijksaanzoeken gehad. Sommige dingen zijn grappig en kan ik op een leuke manier duidelijk maken. Maar ik vind het wel vervelend als ze denken dat ik ‘meer’ ben dan hun.
Vandaag heb ik samen met Kelly (een andere stagiaire) een gesprek gehad met de baas van het ziekenhuis. Ik had gezien dat de kleren die de kinderen aan hebben op de kinderafdeling echt heel vies zijn en daar allemaal gaten in zitten. Dus vertelde ik aan haar dat ik nieuwe pakjes voor de kindjes wilde laten maken. Hier was ze zo blij mee! Ik ben dus meteen met Kelly stof gaan halen zodat er maandag 60 nieuwe pakjes gemaakt kunnen worden.
Morgen gaan we 2 dagen naar Lake nakuru. Dit is een safari park.

Tot de volgende blog,
Kus Mirte




  • 20 April 2018 - 00:49

    John Van Vugt:

    Mooie ervaring Mirte ook al zal het best af en toe slikken zijn. Zeker als een kindje dood geboren wordt. Vooral de mooie en goede dingen vasthouden. Je hebt er een mooie levenservaring bij die je alleen voor de toekomst sterker maakt. We reizen nog een tijdje met je mee door je BLOG. Groet uit UT Fer!

  • 28 April 2018 - 08:44

    Nina Langenberg:

    Beste Mirte

    wat heb je al veel meegemaakt en geleerd.
    dat zal je in Nederland nooit meer zien. Deze ervaring neemt niemand je meer af en zal je nooit vergeten.
    en Kenia is ook erg mooi, leuk dat jullie zoveel doen.
    de tijd vliegt, over een kleine maand zien wij jullie in Kenia.
    tot dan

    Gerda en Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 29 Jan. 2018
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5932

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: