1e en 2e dag in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu 1e en 2e dag in Kenia - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mirte Wijs - WaarBenJij.nu

1e en 2e dag in Kenia

Blijf op de hoogte en volg Mirte

01 April 2018 | Kenia, Kisumu

Hoihoi allemaal!!

Eindelijk zijn we in Kisumu aangekomen. op donderdag 29 maart rond 6 uur s’avonds begon het grote avontuur op Schiphol. Om 9 uur vlogen we naar Nairobi dit was een vlucht van iets meer dan 8 uur. In Nairobi stond Sarah op ons te wachten. Zij helpt ons met allerlei zaken zoals een simkaart voor je telefoon te regelen en laat ons belangrijke en leuke plekken zien.
Van Nairobi vlogen we naar Kisumu. Dit vond ik meteen al heel bijzonder want er stond een hele klas met kinderen bij de luchthaven allemaal heel blij te zwaaien naar ons.

Vanuit de luchthaven gingen we met een busje naar een winkel om internet te regelen hier merkte ik meteen de rust in de mensen, alles op je gemak en vooral niet te druk maken. Hier hebben we dan ook ongeveer 2 uur gewacht op 9 simkaarten. Toen dat allemaal geregeld was gingen we door naar ons verblijf. Wat is het hier mooi zeg en het verblijf is veel luxer dan ik had verwacht! Die dag hebben we nog lekker gezwommen, boodschappen gedaan en onze koffers uitgepakt. S’avonds waren we heel moe maar dat kan ook niet anders na 52 uur wakker te zijn geweest want slapen lukte niet in het vliegtuig.

Ik slaap samen met nog 2 andere meiden in een appartement met een keuken, badkamers, woonkamer en 3 slaapkamers. 2 andere slapen in een huisje naast ons maar komen wel gezellig bijzonder eten en s’avonds een spelletje spelen. De volgende dag (31 maart) hebben we in de ochtend met ze’n 5e gezwommen en zijn we in de middag ergens gaan eten en naar allemaal marktjes geweest. Dit is totaal niet te vergelijken met een markt in Nederland. Eigenlijk ik niks te vergelijken maar dit. De kippen lopen tussen de aardappels, de vissen liggen niet in de koelkast maar buiten in de zon met heel veel vliegen d’r omheen, iedereen wilt dat wij naar hun kraampje komen om onze boodschappen te doen, bijna alle kinderen willen je handjes geven en de koeien lopen langs de weg.

Nu is het weer een dag later en zit ik op me bed dit te schrijven met allerlei geluiden van vogels en andere dieren om me heen. Vandaag gaan we naar een kerk en naar de zonsondergang kijken en maandag gaan we varen.
Ik heb het hier mega naar me zin, we zitten met een leuke groep meiden bij elkaar en Sarah helpt ons goed.

Tot de volgende blog!
Kus, Mirte

  • 01 April 2018 - 23:20

    Monique:

    Wauw wat een super mooi verhaal.leuk dat je het nasr je zin hebt.lekker genieten.

  • 02 April 2018 - 11:03

    Ivonne:

    Hoi Mirte
    Wat leuk om je reis verslag te lezen. Ik kan mezelf voorstellen dat het echt een hele bijzondere belevenis is.
    Geniet van alles en tot het lezen van je volgende verhaal.
    Liefs Ivonne

  • 02 April 2018 - 18:17

    Ingrid:

    Hoi Mirte,

    Wat geweldig dat je het naar je zin hebt.
    Geniet er lekker van meisje en veel plezier met deze geweldige ervaring.
    Jij gaat volgens mij de big five ook wel spotten, zo te zien en horen.
    Groetjes vanuit Putten

  • 03 April 2018 - 10:53

    Carla:

    Hoi Mirte
    Dat klinkt allemaal al leuk.
    Geniet er lekker van.

  • 03 April 2018 - 17:44

    Natasja:

    Geniet van deze geweldige ervaring!!

  • 03 April 2018 - 19:01

    Marina Van Zundert:

    Hoi Mirte, Wat een leuk verhaal! Het lijkt mij een hele belevenis! Super dat je het zo naar je zin hebt. Lekker genieten en heel veel succes met alles! Groetjes Marina

  • 03 April 2018 - 19:32

    Nel Commeren :

    Wauwww wat een belevenis geniet ervan !!

  • 03 April 2018 - 20:25

    Patricia Van Oosterhout :

    Hoi Mirte,
    Wat leuk om al je belevenissen te kunnen volgen.
    En je maakt heel wat mee denk ik. Geniet van deze geweldige tijd en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Patricia

  • 03 April 2018 - 21:24

    Constance :

    Gaaf om te lezen. Maarre, wanneer gaat het echte werk beginnen hi hi.

  • 03 April 2018 - 22:33

    Marianne Van Den Elshout:

    Wow wat gaaf om te lezen en leuk dat we mee mogen genieten van jou avontuur.
    Enjoy and have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 29 Jan. 2018
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 5931

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: